Home / Daulah Medic / Mengenai KSMU

Mengenai KSMU

Kursk State Medical University dibuka pada tahun 1935. Universiti berkembang dan pada tahun 1994 ia mendapat status universiti. Ia kini merupakan universiti perubatan pelbagai disiplin dan pusat perubatan, pendidikan dan kebudayaan di Central Black Earth dan rantau Kursk. Kursk State Medical University menduduki ranking sebagai salah satu daripada 10 Universiti Perubatan Rusia terbaik. Di antara pencapaiannya yang banyak, KSMU adalah Universiti pertama di Rusia untuk menawarkan pelajar program latihan Perubatan dalam bahasa Inggeris.

Pada tahun 2013, seramai 8,036 pelajar dilatih di universiti. 5,498 daripadanya mendapat pendidikan tinggi mereka; 791 mendapatkan pendidikan vokasional menengah; 1,122 adalah pelatih dan pelajar siswazah; 762 adalah pekerja penjagaan kesihatan yang mendapat pendidikan pascasiswazah tambahan. Setiap tahun 1,000 pemohon menjadi pelajar universiti. Arahan ditawarkan pada 14 fakulti.

Pada tahun 2013 terdapat 1,573 pelajar asing dari 47 negara: dari Malaysia, Nigeria, Brazil, Sri Lanka dan lain-lain.

KEMUDAHAN FASILITI UNIVERSITI

Universiti mempunyai:

  • Perpustakaan dengan kesusasteraan, lebih daripada 500 ribu salinan,
  • Institut EM konsultatif – klinik diagnostik,
  • Sekolah perubatan,
  • Tiga buah bangunan pendidikan,
  • Pembinaan korpus pergigian keempat,
  • Lima asrama,
  • Tiga gimnasium, pelbagai tempat memanah,
  • Ruang makan,
  • Kafe dan bufet dalam bangunan pendidikan dan asrama.

BANDAR KURSK

Ramai pelajar kami memberi komen tentang keselamatan yang mereka rasakan semasa berjalan di sekitar bandar walaupun selepas gelap. Bandar ini mempunyai sesuatu untuk ditawarkan kepada semua orang, tidak kira kepentingan atau minat mereka, dari sejarah menjadi seni dan sukan dan seterusnya.

Kursk adalah salah satu bandar purba di Rusia dan hari ini adalah tempat yang bersemangat dan meriah dengan penduduk yang hangat dan mesra.

Geografi & Iklim

Rantau Kursk terletak di tengah-tengah bahagian Eropah di Rusia, di dalam kawasan hutan dan padang rumput di dataran berbukit yang dibahagikan dengan jurang dan lembah sungai.

Iklimnya adalah sederhana diantara C30+ hingga C20-. Musim sejuk adalah dari pertengahan bulan November hingga pertengah bulan Mac.

Pengangkutan

Credit photo: Google

Kursk mempunyai lapangan terbang domestik 10 km dari universiti. Ia hanya satu jam penerbangan ke Moscow dari bandar Kursk di mana Lapangan Terbang Antarabangsa ada. Semua pelajar kami tiba melalui lapangan terbang Moscow. Dari lapangan terbang Kursk, ia adalah 20 minit perjalanan ke universiti dengan kereta, bas atau kereta api. Stesen kereta api terletak hanya 5 minit dari universiti.

Credit Photo: Google Image

 

Berminat mengikuti bidang perubatan di Rusia ?

Hubungi kami di talian

Nombor pejabat : 03-92851322

Khidmat Pelanggan : 018-9624322

Tuan Syed Fuad : 013-2090322

Realisasikan impian anda bersama kami !

About admin

Check Also

DAFTAR MEDIC LUAR NEGARA MENGGUNAKAN TRIAL SPM 2023

Berminat untuk sambung belajar bidang perubatan? Adakah anda merupakan calon SPM 2023?  Tahukah anda, walaupun …

Chat Kami Sekarang
Anda berminat untuk menyambung pengajian ke luar negara? Jom daftar sekarang.

NYATAKAN :
Nama penuh anda, Lepasan & Bidang yang anda minati pada konsultan kami.