Home / Maklumat Terkini / Volgograd State Medical University

Volgograd State Medical University

PENGENALAN 

Volgograd State Medical University terletak di Volgograd yang terletak di bahagian selatan Rusia di tebing barat Sungai Volga. Universiti ini diakreditasi oleh Kementerian Pendidikan Rusia untuk mengajar pelajar Rusia dan luar negara. Ia mempunyai kakitangan pengajar yang berkelayakan, penyelidik lanjutan dan pakar perubatan yang berpengalaman. Universiti telah melatih pelajar antarabangsa sejak 1962. Semenjak tahun 2000, Universiti Perubatan Volgograd telah mendapat peluang untuk mengajar pelajar asing dalam bahasa Inggeris. 

FASILITI

Kursus pra-klinikal disediakan di 4 bangunan utama universiti sementara kursus klinikal disediakan di 15 klinik berbilang klinik yang dilengkapi dengan kemudahan terkini.

 Universiti ini menyediakan 3 asrama dengan kebanyakan kemudahan untuk pelajar. Kebanyakan rumah asrama ini terdiri daripada pelajar Rusia dan antarabangsa. Disebabkan peningkatan bilangan pelajar baru-baru ini, asrama biasanya penuh, tetapi bagaimanapun universiti itu menyediakan perkhidmatan penginapan khas yang menyediakan pelajar dengan flat yang selesa untuk disewa.

 The university has a department for physical training. It includes a gym, sports ground and an indoor mini stadium. Setiap tahun pelajar India dan pelajar Malaysia masing-masing menjalankan perlawanan kriket dan  bola sepak.

KEBAJIKAN PELAJAR

Universiti ini mempunyai Jabatan khas untuk pelajar antarabangsa yang bertanggungjawab terhadap kebajikan pelajar antarabangsa, ahli akademik dan aktiviti harian mereka.

KOLEJ & JABATAN UNIVERSITI

  • Kolej Perubatan Am
  • Kolej Pergigian dan MD
  • Kolej Pediatrik
  • Kolej Farmasi
  • Kolej Biokimia Perubatan
  • Kolej Kerja Sosial dan Psikologi Klinikal
  • Jabatan Pelajar Antarabangsa
  • Kolej Pendidikan Pascasarjana dan Berterusan
  • Jabatan untuk Program Asasi

About admin

Check Also

DAFTAR MEDIC LUAR NEGARA MENGGUNAKAN TRIAL SPM 2023

Berminat untuk sambung belajar bidang perubatan? Adakah anda merupakan calon SPM 2023?  Tahukah anda, walaupun …

Chat Kami Sekarang
Anda berminat untuk menyambung pengajian ke luar negara? Jom daftar sekarang.

NYATAKAN :
Nama penuh anda, Lepasan & Bidang yang anda minati pada konsultan kami.