Home / Blog / Universiti di Poland Bertaraf Antarabangsa

Universiti di Poland Bertaraf Antarabangsa

Warsaw merupakan ibu kota Poland yang kaya dengan seni bina bangunan yang berusia ratusan tahun. Universiti yang ditawarkan juga mendapat pengiktirafan serta kualiti pengajian yang berkesan. Berikut antara universiti yang disediakan di Poland.

#1. WARSAW UNIVERSITY OF TECHNOLOGY

Ihsan video dari: Warsaw University of Technology.

Universiti ini mula diasaskan pada tahun 1915 dan menjadikannya universiti yang tertua di Poland. Mampu memuatkan seramai 47,600 pelajar dalam satu masa. Turut dikenali “university of research” dan “heart of Europe” menjadikan universiti ini memegang pelbagai anugerah.

Bahagian luar perpustakaan. Sumber foto: Daulah Educonsult.

Bahan rujukan juga sangat mudah didapati dan universiti juga mempunyai perpustakaan yang besar. Terdapat lebih 48 bidang pengajian di Warsaw University of Technology. Turut menempatkan lebih 4,000 pelajar dari negara lain.

Antara reka bentuk bangunan univesiti. Sumber foto: Foursquare

Bagi ingin menyambung pengajian di sini, Daulah Educonsult turut menyediakan program kemasukan dalam bidang kejuruteraan, seni bina perancangan bandar, automotik dan roborik, hybrid, kejuruteraan elektrik dan banyak lagi. Bagi ingin mengerahui lebh lanjut, tekan SINI.

 

#2. MEDICAL UNIVERSITY OF WARSAW

Ihsan video dari Warszawski Uniwersytet Medyczny

Universiti ini mula ditubuhkan pada tahun 1993 dan menawarkan bidang pengajian dari perubatan. Bagi pelajar yang ingin menyambung pengajian ke sini. Daulah Educondsult turut menyediakan kemasukan ke universiti di sini. Namun begitu, terdapat juga syarat kemasukan yang dikenakan.

Bangunan Warsaw Medical University. Sumber foto: Rectorate.

Bagi pelajar yang ingin menyambung pengajian ke luar negara, Medical University of Warsaw adalah pilihan yang tepat. Tedapat pelbagai kemudahan yang disediakan oleh pihak universiti seperti aktiviti riadah, bahan penyelidikan dan banyak lagi.

About admin

Check Also

DAFTAR MEDIC LUAR NEGARA MENGGUNAKAN TRIAL SPM 2023

Berminat untuk sambung belajar bidang perubatan? Adakah anda merupakan calon SPM 2023?  Tahukah anda, walaupun …

Chat Kami Sekarang
Anda berminat untuk menyambung pengajian ke luar negara? Jom daftar sekarang.

NYATAKAN :
Nama penuh anda, Lepasan & Bidang yang anda minati pada konsultan kami.