Home / Blog / PELUANG KERJAYA BAGI LEPASAN PERUBATAN

PELUANG KERJAYA BAGI LEPASAN PERUBATAN

Ramai memasang impian untuk mempunyai perniagaan sendiri. Itu termasuk dengan pelbagai bidang yang anda ceburi.

Bagi anda yang menyambung pengajian dalam bidang perubatan, anda juga mampu membuka empayar anda sendiri.

BUKA KLINIK SENDIRI?

YA! Ini bukanlah sesuatu yang mustahil bagi membaktikan diri kepada masyarakat. Namun begitu, masa yang diambil sebelum membuka klinik sendiri juga perlu diambil kira. Apabila anda sudah memasuki alam pekerjaan yang semakin mencabar. Kehidupan peribadi anda secara tidak langsung terbatas.

Menjadi doktor di sektor kerajaan dalam tempoh 10 tahun yang pertama membolehkan anda mengumpul wang sebelum membuka klinik sendiri. Namun begitu, terdapat juga cara lain seperti ‘overtime’ dan banyak lagi.

Bagi pelajar yang baru sahaja menghabiskan pengajian  dalam perubatan, perjalanan membuka klinik memakan masa namun berbaloi. Selepas memperkenalkan Undang baharu iaitu AKTA KEMUDAHAN DAN PERKHIDMATAN JAGAAN KESIHATAN SWASTA 1998 (Akta 586).

AKTA KEMUDAHAN DAN PERKHIDMATAN JAGAAN KESIHATAN SWASTA 1998 (Akta 586).

Akta ini diperkenalkan bagi memperketatkan segala perundangan mengenai perubatan jika anda membuka klinik sendiri. Terdapat juga beberapa dokumen yang diperlukan sebelum dibuka oleh doktor yang bertauliah dan berdaftar.

Antara kelebihan yang diperoleh jika membuka klinik sendiri adalah anda menyediakan klinik di lokasi yang berdekatan dengan kediaman penduduk. Lokasi klinik juga memainkan peranan penting. Bukan ingin mengambil kira secara untung, tetapi perkhidmatan perubatan yang dapat diberikan tepat pada masanya.

Boleh tawarkan perkhidmatan berbeza dari yang biasa ditawarkan??

Perkhidmatan asas seperti seperti pemeriksaan yang biasa sudah sepertinya banyak ditawarkan di klinik biasa. Terdapat juga klinik yang tidak menawarkan perkhidmatan seperti ini. Ini merupakan antara kelbihan yang ditawarkan jika anda membuka klinik. Jika terdapat doktor wanita di klinik anda, ini pastinya memudahkan bagi ibu mengandung untuk mendapatkan perkhidmatan di sini.

Jika klinik anda menawarkan perkhidmatan 4D, sudah pasti banyak lagi profit yang ditawarkan di klinik anda berbanding klinik lain.

PASTIKAN UBAT BERKUALITI!

Ubatan yang disediakan di klinik anda juga memainkan peranan penting. Bagi pesakit yang menggunakan khidmat di klinik anda pastinya mengharapkan penyakit mereka cepat sembuh. Kesimpulannya, jika anda membuka klinik, ubatan di sana juga perlulah bagus dan sesuai buat pesakit.

KOS MELEBIHI RM50K??

Kos renovasi juga bergantung kepada cara anda ingin mencantikkan klinik anda. Sekiranya anda inginkan klinik yang sedap mata dipandang, kos renovasi kemungkinan menelan belanja sehingga RM 50,000 dan ke atas.

 

Bagi anda yang baru sahaja menamatkan pengajian perubatan, perjalanan anda masih lagi jauh. Jika anda ingin menyambung pengajian dalam bidang perubatan. Boleh sahaja hubungi kami. Terdapat banyak bidang pengajian yang ditawarkan antaranya perubatan, pra-perubatan, pergigian,  farmasi, veterinar, pengajian Islam, teknologi maklumat, dan engineering.

Maklumat lanjut mengenai pengajian ke luar negara bagi sesi Februari dan September 2019!

Info lanjut? 

Hubungi Konsultan Pendidikan segera :

📞Konsultan Nabila-0132853903 (https://wa.me/60132853903)
📞Konsultan Juliza-0166742871 (https://wa.me/60129118501)
📞Konsultan Suraya-0129118501 (https://wa.me/60166742871)
📞Konsultan Nayli -0173431550 (https://wa.me/60173431550)
.
“Ayuh realisasikan impian anda bersama Daulah”. Jangan melimitasikan pemikiran anda!” ✈️✈️✈️

About admin

Check Also

DAFTAR MEDIC LUAR NEGARA MENGGUNAKAN TRIAL SPM 2023

Berminat untuk sambung belajar bidang perubatan? Adakah anda merupakan calon SPM 2023?  Tahukah anda, walaupun …

Chat Kami Sekarang
Anda berminat untuk menyambung pengajian ke luar negara? Jom daftar sekarang.

NYATAKAN :
Nama penuh anda, Lepasan & Bidang yang anda minati pada konsultan kami.