Home / Daulah Medic / Saint Petersburg University, Russia.

Saint Petersburg University, Russia.

Saint Petersburg University Russia

Sejarah St. Petersburg Universiy (SPbU)

Universiti St. Petersburg (SPbU) adalah Universiti pertama yang ditubuhkan di Rusia, dengan perintah Tsar Peter the Great pada tahun 1724. Sejak asasnya prinsip teras pendidikan Universiti telah menjadi gabungan pengajaran dan penyelidikan yang kuat.

Hari ini taman Sains SPbU mempunyai 26 pusat sumber yang dilengkapi dengan sempurna, yang menjalankan kerja penyelidikan dalam bidang matematik, biologi, fisiologi, kimia, geografi, geologi, pengurusan, fizik, sosiologi dan sains lain.

Para saintis dan penyelidik muda dari seluruh dunia dialu-alukan dalam SPbU untuk menjalankan pelbagai aktiviti penyelidikan dan saintifik seperti kerjasama praktikal bersama di pusat sumber dan makmal; amalan dan latihan lapangan; menyediakan tinjauan; penyeliaan saintifik dan perundingan dan lebih banyak lagi.

Universiti Hari Ini:

Hari ini, SPbU adalah pusat utama sains, pendidikan dan budaya Rusia yang mempunyai kedudukan antarabangsa yang tinggi. Institusi pendidikan tinggi di Eropah, Amerika dan Asia mengekalkan hubungan dengan SPbU, termasuk University of Cambridge (Inggeris), Universiti Bologna (Itali), Universiti Bebas Berlin, Universiti Hamburg (Jerman), Carleton University (Kanada), Universiti Amsterdam (Belanda), Universiti Stockholm (Sweden), Universiti Perbandaran Osaka (Jepun).

Penemuan saintifik dan pencapaian para profesor dan alumni Universiti, tujuh daripadanya adalah pemenang Hadiah Nobel (IP Pavlov, 1904, dan II Mechnikov, 1908, dalam Fisiologi dan Perubatan, NN Semenov, 1956, dalam Kimia, LD Landau, 1962, dan AM Prokhorov, 1964, dalam Fizik, VV Leontyev, 1973, dan LV Kantorovich, 1975, dalam Ekonomi), turun dalam sejarah sains dan teknologi global dan Rusia.

Kemudahan Asrama 

 

Kampus SPbU terdiri daripada 21 bangunan tempat tinggal, dengan 12 terletak di Petrodvortsovy District of St. Petersburg, 8 di Daerah Vasileostrovsky St. Petersburg dan 1 di Daerah Nevsky St. Petersburg.

Pada masa ini SPbU menyediakan kira-kira 12,800 tempat di tempat tinggalnya. Semua penginapan disediakan untuk tinggal dan belajar; dewan mempunyai kemudahan dobi, kafe, kantin, kedai, gim dan kemudahan kecergasan, dan ATM. Semua bilik mempunyai akses internet.

Anda boleh mendapatkan lebih banyak maklumat tentang waktu kerja pentadbiran, dokumentasi yang diperlukan untuk diperuntukkan tempat di dewan pelajar, dan infrastruktur sosial, di laman web Kampus SPbU.

About admin

Check Also

DAFTAR MEDIC LUAR NEGARA MENGGUNAKAN TRIAL SPM 2023

Berminat untuk sambung belajar bidang perubatan? Adakah anda merupakan calon SPM 2023?  Tahukah anda, walaupun …

Chat Kami Sekarang
Anda berminat untuk menyambung pengajian ke luar negara? Jom daftar sekarang.

NYATAKAN :
Nama penuh anda, Lepasan & Bidang yang anda minati pada konsultan kami.